"Nové úsilí pro stavebnictví" představuje pro Skupinu Lafarge více než jen slogan. Přišel čas vytvořit „udržitelné" budovy, které využívají ekologicky šetrné materiály, pokročilé stavební technologie a jsou šetrné k životnímu prostředí. Objevte nové stavební projekty, na kterých se Skupina podílela.
Hypergreen, koncept multifunkčního mrakodrapu |
|
Projekt mrakodrapu Hypergreen, vytvořený architektem Jacquem Ferrierem ve spolupráci se Skupinou Lafarge, byl navržený ve spojení s použitím samonivelačního betonu a betonu Ductal® s několikanásobnou pevností. Hypergreen je projekt mrakodrapu, který respektuje životní prostředí a byl vyvinut pro světové metropole. Orientace mrakodrapu umožňuje zachytit maximální množství světelné a větrné energie, a tak pokrýt velkou část energetické spotřeby.
|
Most Míru v Soulu, Jižní Korea |
|
![]() |
Most Míru, navržený architektem Rudy Ricciottim, překlenuje řeku Han, takže spojuje ostrov Sunyodo se středem Soulu. Byl vybudován v roce 2002 z betonu Ductal® se špičkovými vlastnostmi. „Tento most pro pěší měří na délku 130 m, ale jeho horní část (plošina) má tloušťku pouze 3 cm!" říká Rudy Riciotti. Tento mimořádný počin byl možný pouze díky betonu Ductal® a jeho revolučním vlastnostem.
|
Věž Spinnaker v Portsmouthu, Velká Británie |
|
![]() |
Věž Spinnaker, projektovaná Scottem Wilsonem ze společnosti Advanced Technology Group, byla vybudována v roce 2004 ze špičkového samozhutnitelného betonu Agilia®, který se vyznačuje skvělou přizpůsobivostí. Je nejvyšší věží v Anglii a dosahuje výšky 170 m nad mořem. Věž Spinnaker nabízí panoramatický pohled až do vzdálenosti 37 km ze tří různých plošin.
|
Most Rion-Antirion, Řecko |
|
![]() |
Most Rion-Antirion, vybudovaný v roce 2004 v Gefyre, spojuje Peloponéský poloostrov s kontinentální částí Řecka. S délkou 2 800 m je nejdelším zavěšeným mostem na světě. Trvanlivost a pevnost konstrukce zajišťuje vysoké množství kvalitního kameniva. Most je schopen odolat větrům do rychlosti 250 km/h, nárazu tankeru o výtlaku 180 000 tun nebo zemětřesení o síle 7 na Richterově stupnici.
|
Viadukt Millau, Francie |
|
![]() |
Na stavbu Viaduktu Millau, jenž bývá nazýván železobetonovým zázrakem, bylo použito 35 000 tun betonu S maximální výškou 340 m je viadukt vyšší, než Eiffelova věž a řadí se mezi nejvyšší silniční mosty na světě. Most překlenuje údolí řeky Tarn a podstatně zkracuje spojení mezi severem Francie, Středomořím a Španělskem. |
Ocho al Cubo, Čile |
|
![]() |
Osm nejlepších čilských architektů bylo osloveno pro návrh ideálního domu v luxusní přímořské oblasti Marbella. Výsledkem byly prostorné bílé domy v nejrůznějších stylech. Jednu vlastnost však měly společnou: využívaly architektonický beton Lafarge Premix (více než 2 500 m3). Díky tomuto projektu se Skupina Lafarge zavedla jako perfektní zdroj pro architektonický beton a upevnila si svoji pověst inovátora mezi architekty.
|
Ekologické město, jižní Afrika |
|
![]() |
Projekt ekologického města byl spuštěn WWF a místními nevládními organizacemi v zaostalém předměstí Johannesburgu. V rámci projektu jsou stavěny nízkorozpočtové ekologické domy, které jsou dostupné pro rodiny s nejnižšími příjmy. Hlavním cílem je omezit znečištění a bídu ve městě. Projekt se zaměřuje na pasivní solární vytápění, využití dešťové vody a aplikaci recyklovaných materiálů. Skupina Lafarge zajišťuje cement, který smícháním s úlomky polystyrénu vytváří levné izolační panely. Beton a cement má svoji úlohu při zajišťování udržitelné výstavby!
|