Historie Skupiny
  • Pošli
  • Vytiskni
  • Oblíbené

Klíčové úspěchy

"Nové úsilí pro stavebnictví" představuje pro Skupinu Lafarge více než jen slogan. Přišel čas vytvořit „udržitelné" budovy, které využívají ekologicky šetrné materiály, pokročilé stavební technologie a jsou šetrné k životnímu prostředí. Objevte nové stavební projekty, na kterých se Skupina podílela.

 

Hypergreen, koncept multifunkčního mrakodrapu

Hypergreen

Projekt mrakodrapu Hypergreen, vytvořený architektem Jacquem Ferrierem ve spolupráci se Skupinou Lafarge, byl navržený ve spojení s použitím samonivelačního betonu a betonu Ductal® s několikanásobnou pevností.

Hypergreen je projekt mrakodrapu, který respektuje životní prostředí a byl vyvinut pro světové metropole. Orientace mrakodrapu umožňuje zachytit maximální množství světelné a větrné energie, a tak pokrýt velkou část energetické spotřeby.

 

Most Míru v Soulu, Jižní Korea

Most míru

Most Míru, navržený architektem Rudy Ricciottim, překlenuje řeku Han, takže spojuje ostrov Sunyodo se středem Soulu. Byl vybudován v roce 2002 z betonu Ductal® se špičkovými vlastnostmi.

„Tento most pro pěší měří na délku 130 m, ale jeho horní část (plošina) má tloušťku pouze 3 cm!" říká Rudy Riciotti. Tento mimořádný počin byl možný pouze díky betonu Ductal® a jeho revolučním vlastnostem.

 

Věž Spinnaker v Portsmouthu, Velká Británie

Věž Spinnaker

Věž Spinnaker, projektovaná Scottem Wilsonem ze společnosti Advanced Technology Group, byla vybudována v roce 2004 ze špičkového samozhutnitelného betonu Agilia®, který se vyznačuje skvělou přizpůsobivostí. Je nejvyšší věží v Anglii a dosahuje výšky 170 m nad mořem. Věž Spinnaker nabízí panoramatický pohled až do vzdálenosti 37 km ze tří různých plošin.

 

Most Rion-Antirion, Řecko

Most Rion-Antirion

Most Rion-Antirion, vybudovaný v roce 2004 v Gefyre, spojuje Peloponéský poloostrov s kontinentální částí Řecka. S délkou 2 800 m je nejdelším zavěšeným mostem na světě. Trvanlivost a pevnost konstrukce zajišťuje vysoké množství kvalitního kameniva. Most je schopen odolat větrům do rychlosti 250 km/h, nárazu tankeru o výtlaku 180 000 tun nebo zemětřesení o síle 7 na Richterově stupnici.

 

Viadukt Millau, Francie

Viadukt Millau

Na stavbu Viaduktu Millau, jenž bývá nazýván železobetonovým zázrakem, bylo použito 35 000 tun betonu S maximální výškou 340 m je viadukt vyšší, než Eiffelova věž a řadí se mezi nejvyšší silniční mosty na světě. Most překlenuje údolí řeky Tarn a podstatně zkracuje spojení mezi severem Francie, Středomořím a Španělskem.

Ocho al Cubo, Čile

Ocho al Cubo

Osm nejlepších čilských architektů bylo osloveno pro návrh ideálního domu v luxusní přímořské oblasti Marbella. Výsledkem byly prostorné bílé domy v nejrůznějších stylech. Jednu vlastnost však měly společnou: využívaly architektonický beton Lafarge Premix (více než 2 500 m3).

Díky tomuto projektu se Skupina Lafarge zavedla jako perfektní zdroj pro architektonický beton a upevnila si svoji pověst inovátora mezi architekty.

 

 

Ekologické město, jižní Afrika

Ekologické město

Projekt ekologického města byl spuštěn WWF a místními nevládními organizacemi v zaostalém předměstí Johannesburgu. V rámci projektu jsou stavěny nízkorozpočtové ekologické domy, které jsou dostupné pro rodiny s nejnižšími příjmy. Hlavním cílem je omezit znečištění a bídu ve městě.

Projekt se zaměřuje na pasivní solární vytápění, využití dešťové vody a aplikaci recyklovaných materiálů. Skupina Lafarge zajišťuje cement, který smícháním s úlomky polystyrénu vytváří levné izolační panely.

Beton a cement má svoji úlohu při zajišťování udržitelné výstavby!

 

  • Pošli
  • Vytiskni
  • Oblíbené

Naše nejvyšší hodnota: lidský život a zdraví

Lidský život a zdraví je to nejcennější co máme, proto bezpečnost práce a ochrana zdraví je naše priorita č. 1.

Staráme se o bezpečnost vlastních zaměstnanců, dodavatelských firem i návštěvníků. Trváme na dodržování bezpečnostních pravidel a snižování rizik úrazů.

LafargeHolcim. Cement, aggregates, Concrete.